טרם הסתיימה שנת 2010 ומוקדם עדיין לסכם אך בהחלט כבר התקבלו דיווחים מבעלי עסקים ברחבי ארצות הברית על ההתארגנות המוגברת לקראת החגים ועל ההתאוששות הניכרת בכמות ועלויות רכישות היהלומים והתכשיטים.
בעכבות יחס צונן משהו למוצרי יוקרה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2010 בחרו בעלי חנויות תכשיטי יוקרה רבים להקדים את רוח חג המולד ולצאת במבצעי קידום מכירות לחגים מוקדם מהרגיל.
מחירי טבעת אירוסין, טבעת יהלום ותכשיטים יוקרה בכלל ירדו משמעותית.
ואכן מדווחים בעלי מותגי יוקרה בארה"ב על התאוששות מסויימת. הם מצביעים על קשר ניכר לעין בין התאוששות שוק המניות לבין ביטחון רב יותר של לקוחותיהם המתבטא ברכישת תכשיטי יוקרה בעשרות אלפי דולרים לקראת עונת החגים הנוכחית. הן כמתנות והן לעצמם. מדובר על מגמה שהתחילה בחודשים האחרונים והולכת ומתחזקת לתוך החגים. אנשים חשים בטחון רב יותר במצבם הכלכלי ובמקום עבודתם, ודאי בהשוואה לתקופת החגים של שנה קודמת בה היו סערות וטלטלות בכלכלת ארה"ב. יחד עם זאת לא ניתן לתלות את מגמת השיפור במצב הרוח הלאומי בלבד ויש להבין שההשקעה בפרסום ואיתה בכמות הבמבצעים שהוצעו לציבור עלתה משמעותית על מנת למשוך לקוחות ולעורר את השוק הרדום.
www.vinetijewls.co.il